Laos, Luang Prabang - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Jeroen en Marieke - WaarBenJij.nu Laos, Luang Prabang - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Jeroen en Marieke - WaarBenJij.nu

Laos, Luang Prabang

Door: Jeroen en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marieke

09 November 2012 | Laos, Pakxe

Sawadee!

Weer een kort verslag vanuit een internetcafe! De eerste helft van ons reis zit er bijna op... Nu onderweg naar de 4000 eilanden, Si Phan Don... Al heel wat meegemaakt, leuke mensen ontmoet, mooie dingen gezien en van de ene in de andere verbazing gevallen...

De bootreis van de afgelopen dagen was prachtig en de overnachting in Pak Beng was prima, klein en mysterieus plaatsje om te overnachten... Een guesthouse met open-dak toilet en douche en daar dan ook kennis gemaakt met een Gekko van zo'n 15 cm die je ongegeneerd controleert of je het wel keurig netjes achterlaat... Dat wil zeggen; na je boodschap enkele malen een emmertje vullen om de boodschap handmatig weg te spoelen, lekker oldschool! Voor de rest kennis gemaakt met het motto van de plaatselijke bevolking aldaar... Same same but different, when it's good for me, it's good for you, but better for me hahaha... Tevens gegeten bij een restaurant waar we werden geserveerd door netjes opgevoede kinderen van hooguit 7 a 8 jaar en waar je op de menu kaart gerustgesteld werd dat er in het eten geen 'onherkenbaar' vlees in zou zitten..............de vegatarische maaltijd was verassend lekker ;) Na de overnachting wederom een dag op de boot gezeten, zonnetje erbij en voetjes over de railing, heerlijk! Bij aankomst een guesthouse gezocht en afgesproken met een groep reizigers die we op de boot hebben ontmoet... Heerlijke avond gehad, lekker geteten, cocktailtje gedronken en afgesproken de volgende morgen gezamelijk te ontbijten...

's Morgens vroeg snel ticket geboekt om naar Pakse te vliegen en daarna ontbeten. Wat door Luang Prabang geslentert en besloten bij de waterval Si Kuang te kijken, prachtig! Na het bezoek aan de waterval als de meiden van een heerlijke massage genoten en de mannen van het bier! 's Avonds op de markt gegeten met ons 'tijdelijke' reisvrienden; EEN VIS! Zo vanuit de Mekong rivier op de grill en opgegeten. Ook ons eerste t-shirts op de markt gekocht omdat de anderen geel zijn geworden van het zweet en stof en ook niet meer wit te krijgen zijn hehehe... Jeroen een mooi t-shirt van het plaatselijke Lao Lao Beer en Marieke een t-shirt met klok, hoe toepasselijk...

Al met al is Laos een prachtig land, de natuur, de mensen en voornamelijk de vele ambachtelijk gemaakte artikelen; van houten sculpturen tot armbandjes en geweven sarongs! Gister bij Luang Prabang bij de Si Kuang waterval geweest, echt prachtig! Voor de rest gaat de reis volgens 'planning' alles zit mee, geen pech onderweg gehad met bussen o.i.d. enkel zijn we nu gedoemd om een avond in Pakse over te blijven, we kunnen namelijk niet meer afreizen naar Si Phan Don omdat de laatste bussen vertrekken om een uur of 3 's middags en dat is het helaas al geweest...

Foto's hebben we nog niet geupload vanwege de overal trage internetverbindingen, de warmte en ons drukke reisschema haha!

Nu opzoek naar een slaapplaats, vanavond lekker even rustig aan en dan morgenvroeg gaan wij ons reis weer voortzetten naar Si Phan Don, op naar de dolfijnen en de natuur!

Auf wiedersehn!! X

• 09 November 2012 - 13:55

Mam En Pap:

hallo lieve kinderen
    prachtig jullie verhaal ik geniet hier in nederland van de verhalen over de natuur daar
    ben blij dat het goed gaat met jullie en dat alles goed verloopt met de reis . als ik jullie verhaal lees lach ik want ik zie het allemaal voor me met jullie ,prachtig om het mee te kunnen beleven.
    kunnen jullie alles wel opslaan in jullie geheugen????is het schijfje niet te klein???want jullie doen zoveel ervaringen op!!!!! en j de rekening is binnen hoor!!!!! nou lieverts geniet en vertel ons weer gauw over jullie prachtige belevingen (en misschien met fotos????) tot het volgende contact maar weer
    xxxxxxxx van ons en een stevige knuf!!!!!!!!!

• 09 November 2012 - 16:26

Anouk:

Walk on ways of the heart....

• 11 November 2012 - 10:28

Agnes En Rients En Hotze En Folmer:

Heeeyy marieke en jeroen,
    we horen dat jullie mooie ervaringen opdoen, kan ook niet anders, hier ook alles goed met onze kleine smurf, doet het hier super goed, leuk om jullie te volgen, volgende keer mail ik weer en dan een langer verhaal.
    groet en doe wel voorzichtig, gaan jullie ook met dolfijnen zwemmen, dit is wel een aanrader, ik heb er nog geen moment spijt van dat ik dit heb mogen meemaken, het is maar even, maar super boeiend.
    veel succes en veel reisplezier,
    groet uit boksum

• 11 November 2012 - 22:07

Tante Nynke:

Hoi Jeroen en Marieke,
    Elly en Gerrit zijn net (21.30 uur) vertrokken naar Friesland en ik nog even gauw kijken op jullie blog. We hoorden al zulke mooie verhalen en nu lees ik ze zelf ook. Morgen lees ik de voorgaande reisverhalen. Had helemaal niet in de gaten dat jullie al op reis waren. Aan dit laatste verslag te merken gaat het nog steeds goed met jullie relatie? Dit was toch ook een goede opmaat voor.... nou ja..... weet ik veel. Het is inieder geval een levenservaring die niemand jullie meer af kan nemen. Ook heel waardevol om andere bevolkingsgroepen te leren kennen en mede-reizigers. Wij hadden weer een heel gezellige middag en avond met Elly en Gerrit. Sprak nog even met Gerrit over Cambuur maar dat kun je maar beter horen als je weer terug bent Jeroen. 't Gaat geloof ik iets minder goed met ut Klupke. Nou kienders jimme mutte goëd op jimme self passe want de moekes binne dur nou niet om ju te beskerme.
    Lieve groet van tante Nyn.

Jeroen en Marieke

Hola Volgers! Hier een site waar jullie thuisblijvers ons kunnen volgen wanneer wij het kleine kikkerlandje achter ons laten en de wereld aan het bekijken en ontdekken zijn. Na eerst wat citytrips en een uitstapje naar het mooie Malta beginnen we nu aan het echte werk! Thailand, Laos en Cambodja staan op het programma om in 4-weken ontdekt te worden door ons. In deze 4 weken gaan we Bangkok bekijken, Chain-Mai ontdekken, De machtige Mekong rivier bevaren en de Irrawaddy dolfijn proberen te spotten. Ook gaan we een bezoek brengen aan S21 en "The Killing Fields" , het 7de wereldwonder Angkor Wath en als kers op de appelmoes onze PADI halen op Ko Tao

Actief sinds 28 Okt. 2012