Dag 1 - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeroen en Marieke - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeroen en Marieke - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Marieke

19 Maart 2014 | Italië, Rome

We zij er nog maar net en onze honger om de stad te verkennen moet gestild worden. Hup!... jasje weg en veters strikken, rugzak inpakken en off we go!

We besluiten de kaart te pakken en weer terug te lopen richting Termini en Repubblica.
Nog geen 500m gelopen wil Jeroen ineens het fototoestel hebben en begint hard te rennen richting een park.
Marieke verbijsterend achter latend roept hij nog ; Ik heb hem! Ik zie em! .... Ja we hebben gelijk beet, de vuilniswagen van Rome hebben we binnen no-time te pakken waar we in andere steden nog af en toe flink om ons heen moesten kijken.

De vuilniswagen achter ons gelaten struinen we door de stad. Het is mooi weer, we zijn in Italie dus tijd voor gelatio :)

We belanden op het Piazza de Repubblica en we zien een erg duur hotel. Maar daar tegenover onze eerste kerk.
De Santa Maria degeli Angeli. Het is een heel erg oude kerk en zit vol met geschiedenis ( samen met het plein en Mussolini)
Na met de mond open rond gekeken te hebben, vervolgen we onze weg door de stad.

Hee, wat is dat nou? zegt Marieke. Die vent probeerde bij je kontzak te komen!! Wat?!
Nou ik mis niks, maar de inspector Gadget is in ons geboren en we besluiten deze "toerist" eens even te gaan volgen.

Na een tijdje heeft hij door dat wij hem aan het volgen zijn en gaat quasi laks bij een stalletje op een plattegrond kijken terwijl hij er ook eentje in zijn hand heeft.
Wij besluiten om eveneens heel quasi laks de kaart te pakken.
Een tijdje later "bedanken" we onze vriend en kijken nu echt op de kaart waar we beland zijn. Piazza Barbarini.

Vanaf hier is het nog maar een klein stukje naar een van de hotspots van Rome: Trinata del Monti oftewel: De Spaanse Trappen.

Tijd om van het zonnetje te genieten en mensen te kijken.. Het gehele plaatje is erg mooi maar nu de trappen vol zitten met toeristen en overal irritante verkopers staan is de glans wel een beetje af van de trappen, maar het zonnetje en samen genieten maakt het allemaal dikke prima.

Time to go alweer. We beginnen wat trek te krijgen. Nou dat lijkt ons het minste probleem in Italie.. We lopen wat rond en belanden via de Via del Corso en Piazza Del Popolo bij Il Brillo Parlante.
Het ziet er goed uit van buiten, worden vriendelijk onthaalt en we besluiten binnen te gaan zitten.

Binnen aangekomen geen Engelse taal meer, de vriendelijkheid is verdwenen en we zijn eerlijk verbaasd over de service. NIET!
Brood wat op tafel gekwakt wordt dient afgerekend te worden en ze staan raar te kijken wanneer we opstaan en gelijk willen betalen.
Marieke vraagt nog even of de service hier altijd zo goed is maar we krijgen het na later blijkt algemene antwoord; Sorry i don't speak English..

Tijd om naar huis te gaan. We gaan voor het eerst de metro pakken.

Jeroen en Marieke

Hola Volgers! Hier een site waar jullie thuisblijvers ons kunnen volgen wanneer wij het kleine kikkerlandje achter ons laten en de wereld aan het bekijken en ontdekken zijn. Na eerst wat citytrips en een uitstapje naar het mooie Malta beginnen we nu aan het echte werk! Thailand, Laos en Cambodja staan op het programma om in 4-weken ontdekt te worden door ons. In deze 4 weken gaan we Bangkok bekijken, Chain-Mai ontdekken, De machtige Mekong rivier bevaren en de Irrawaddy dolfijn proberen te spotten. Ook gaan we een bezoek brengen aan S21 en "The Killing Fields" , het 7de wereldwonder Angkor Wath en als kers op de appelmoes onze PADI halen op Ko Tao

Actief sinds 28 Okt. 2012